Ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na edukację opiekuńczo-wychowawczą w województwie podlaskim
Badanie „Ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na edukację opiekuńczo-wychowawczą w województwie podlaskim” posiada charakter ewaluacji wewnętrznej. Przedmiotem badania była ocena interwencji pod kątem dwóch kryteriów ewaluacyjnych: skuteczności i trwałości realizacji działań współfinansowanych ze środków EFS, w ramach RPOWP 2014-2020, ukierunkowanych na poprawę dostępu do edukacji opiekuńczo-wychowawczej.
Realizacja badania wpisuje się częściowo w wypełnienie obowiązku ewaluacji osi priorytetowych:
- Przedsiębiorczość i aktywność zawodowa;
- Kompetencje i kwalifikacje.
Tworzenie miejsc opieki żłobkowej i miejsc wychowania przedszkolnego, było podstawowym celem interwencji przewidzianej w:
- Działaniu 2.2 Działania na rzecz równowagi praca-życie,
- Działaniu 3.1 Kształcenie i edukacja.
Ewaluacja zawiera ocenę skuteczności interwencji w zakresie działań skupiających się na wspomaganiu rozwoju systemu opieki nad dziećmi do lat 3 oraz upowszechnianiu edukacji przedszkolnej w województwie podlaskim.
Zbadano również trwałość rezultatów ewaluowanych projektów, przede wszystkim poprzez oszacowanie wartości dwóch wskaźników rezultatu długoterminowego w zakresie edukacji opiekuńczo-wychowawczej:
- Liczba utworzonych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech, które funkcjonują 2 lata po uzyskaniu dofinansowania z EFS;
- Liczba miejsc wychowania przedszkolnego, które funkcjonują 2 lata po uzyskaniu dofinansowania ze środków EFS.
Raport z badania został opublikowany pod adresem: http://rot.wrotapodlasia.pl/pl/badaniaewaluacyjne/