"Europe in My Region"
„Europe in My Region” pod takim hasłem Komisja Europejska prowadzi kampanię promocyjną, której celem jest zachęcenie obywateli do poznawania projektów finansowanych ze środków UE na terenie całej Europy. Kampania rozpoczęła się 29 kwietnia i potrwa do 11 czerwca 2016 r., w jej trakcie zostanie zorganizowanych ponad 1200 wydarzeń.
Kampania obejmuje cztery różne inicjatywy:
- Dni Otwarte Projektów Unijnych – w ramach tej inicjatywy, beneficjenci funduszy unijnych będą prezentowali obywatelom swoje projekty.
- Poszukiwanie skarbów – inicjatywa zostanie prowadzona jednocześnie w 18 krajach, łącznie w 45 regionach: zadaniem uczestników kampanii będzie odnalezienie ukrytych wskazówek związanych ze współfinansowanymi projektami i rozwiązanie internetowego testu.
- Konkurs fotograficzny – celem tej inicjatywy jest upamiętnienie projektów, które mają duże znaczenie dla społeczności lokalnych; warunkiem udziału w konkursie jest wykonanie zdjęcia przedstawiającego projekt dofinansowany ze środków unijnych, na którym widoczna jest tablica lub billboard z informacjami dotyczącymi dofinansowania i flaga UE; 5 edycja konkursu rozpoczęła się 2 maja i potrwa do 28 sierpnia.
- Kampania blogowa – powstała z myślą o osobach piszących o lokalnych projektach; zwycięzca otrzyma zaproszenie do Brukseli, aby uczestniczyć w programie medialnym Europejskiego Tygodnia Regionów i Miast (10–13 października 2016 r.).