Ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na edukację opiekuńczo-wychowawczą w województwie podlaskim – etap 2

Przedmiotem badania ewaluacyjnego pn. „Ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na edukację opiekuńczo-wychowawczą w województwie podlaskim – etap 2”, była ocena interwencji pod kątem dwóch kryteriów ewaluacyjnych: skuteczności i trwałości.  

Tworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat trzech oraz nowych miejsc wychowania przedszkolnego było jednym z podstawowych celów interwencji przewidzianej w:

  • Działaniu 2.2 Działania na rzecz równowagi praca-życie,
  • Działaniu 3.1 Kształcenie i edukacja.

Realizowane działania, współfinansowane były ze środków EFS i ukierunkowane zostały na rozwój systemu opieki nad dziećmi do lat 3 oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w województwie podlaskim.

Zrealizowane badanie potwierdza skuteczność interwencji. W wyniku jej realizacji, zwiększył się dostęp do miejsc opieki nad dziećmi do trzeciego roku życia, co przekłada się na zwiększenie aktywności zawodowej i zatrudnienia osób, które sprawowały opiekę nad dziećmi do lat trzech. Tworzenie nowych miejsc edukacji przedszkolnej przyczyniło się natomiast do upowszechnienia wysokiej jakości edukacji przedszkolnej w regionie.

Trwałość rezultatów interwencji została oceniona poprzez oszacowanie wartości dwóch wskaźników rezultatu długoterminowego w zakresie edukacji opiekuńczo-wychowawczej, które wyniosły:

  • liczba utworzonych miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech, które funkcjonują 2 lata po uzyskaniu dofinansowania z EFS - 82,4%;
  • liczba miejsc wychowania przedszkolnego, które funkcjonują 2 lata po uzyskaniu dofinansowania ze środków EFS – 100%.

Raport z badania został opublikowany pod adresem: https://rot.podlaskie.eu/pl/badaniaewaluacyjne/.

Powrót na początek strony